Kalp Kapak Hastalıkları

Kalp kapak hastalıkları doğuştan gelebilir ve sonradan kazanılmış olabilir.

Halen ülkemizde en sık sebep ateşli eklem romatizmasının kalbi etkilemesi ile oluşmaktadır.

En sık tutulum mitral ve aort kapakla ilgili olanlardır.

Mitral kapak darlığı ve mitral kapak yetmezliği ile aort kapak darlığı ve aort kapak yetmezliği ençok karşılaşılan kalp-kapak hastalıklarıdır.

Belirtileri tutulan kapağın konumuna ve tutulumun türüne(darlık veya yetmezlik) göre değişmekle birlikte ortak belirtiler şunlar olabilir: özellikle efor sarfetme ile ortaya çıkan nefes darlığı,gece uyandıran nefes darlığı,çarpıntı atakları,iş yaparken çabuk yorulma,özellikle aort kapak darlığında bayılma ve göüs ağrısı, bacaklarda şişme vb.

Belirtilen hastalıkların tedavisinde cerrahi tedaviler(açık kalp ameliyatı gibi) veya cerrahi olmayan girişimsel tedaviler(örneğin mitral darlığında balonla mitral darlığının genişletilmesi gibi) uygulanmaktadır.

Kalp kapakçıklarındaki darlık ve/veya yetmezlikler hekimin steteskopla muayenesinde 'üfürüm' dediğimiz dinleme bulgusuna neden olmaktadır.

İçerik Yorumları

Kalp Kapak Hastalıkları başlıklı bu içeriğe yorum eklemek istiyorsanız lütfen faceboook hesabınızla facebook'a giriş yaparak aşağıdaki yorum alanına yorumunuzu ekleyin. Yazdığınız yorum, herhangi bir onaya tabi olmaksızın sayfada yayınlanacaktır...

2. İçeriğe Yorum Ekleyin

3. Aynı Kategorideki Makaleler