Famotep Tablet

İlacın etken maddesi Famotidin’dir. Famotep Tablet, asidin mideye salınmasını uyaran, histamin adlı kimyasalı bloke etmek suretiyle midede üretilen asit miktarını azaltarak çalışır. Aşırı mide asidinin meydana getirdiği gastroözofajeal reflü ( mide içeriğinin yemek borusundan ağıza gelmesi.) hastalığı, mide asidinin yemek borusuna zarar vermesinden dolayı oluşan yemek borusu iltihaplanması ve mide ülseri ile Zollinger-Ellison sendromu gibi midenin aşırı asit ürettiği durumların tedavisinde kullanılan bir ilaçtır.

FAMOTEP TABLET

Eğer karaciğer hastalığı, böbrek hastalığı, mide kanseri, astım , KOAH ya da solunum sistemi ile ilgili başka rahatsızlıklarınız var ise bu ilacı kullanmadan önce doktorunuzu bilgilendirmeniz gerekmektedir. Doz ayarlamalarına ihtiyaç duyulabilir.
İlacınızı doktorunuzun tavsiye ettiği sürece kullanınız. Tedaviniz tamamlanmadan da belirtilerinizde iyileşmeler görülebilir.
Tedavi sırasında mide ekşimesi ve göğüste ağrılı yanma hissi sıklıkla kalp krizinin erken belirtileriyle karıştırılır. Eğer göğüs ağrısı ya da ağırlık çökmesi hissi, baş dönmesi, kol ve/veya omuza yayılan ağrı, terleme, bulantı, kusma, genel olarak hasta hissetme gibi belirtilere sahipseniz tıbbi yardım için acilen doktorunuza başvurun.
Bu ilacı doktor tavsiyesi olmadan küçük çocuklara vermeyiniz.
Bu ilacı kullanırken alkol almaktan kaçınınız. Alkol midenizin zarar görme riskini daha da arttıracaktır.
Bu ilaç düşünce ve reaksiyonlarınızı bozabilecek yan etkilere sahiptir. Eğer araç kullanacaksanız ya da dikkat gerektiren bir aktivitede bulunacaksanız çok dikkatli olmalısınız.
İlacın kullanımının 6. haftasından sonra bir iyileşme görülmez ise doktorunuzla görüşünüz.
Hamilelik döneminde ve emzirme dönemlerinde bu ilacı doktorunuza danışmadan kullanmayınız.
FAMOTEP TABLET’İN

İlacınızın her dozunu bir bardak dolusu su ile birlikte alınız.

Kalp atımlarında hızlılık ya da çarpıntı, halüsinasyon, ve sarılık durumlarından herhangi biri veya bir kaçı görülürse ilacın kullanımını durdurup, derhal tıbbi yardım için doktorunuza başvurunuz.

Famotidin

Famotep Tablet

Famotep Tablet nedir, ne işe yarar, hakkında ayrıntılı almak için lütfen tıklayın

Famotep Tablet başlıklı bu ilaç tanıtımına ilk yorumu siz yazmak isterseniz lütfen aşağıdaki yorum alanına; adınızı, soyadınızı, verdiğiniz puanı ve ilaç hakkında düşündüklerinizi yazarak yorumu kaydet butonuna tıklayın. Yazdığınız yorum, editörlerimiz tarafından kontrol edilip onaylandıktan sonra içerik altında yayına verilecektir...