Cedrina Film Tablet

İlacın etken maddesi Ketiapin fumarat’tır. Cedrina Film Tablet, beyindeki bazı kimyasalların etkilerini değiştirerek ruhsal bozuklukların düzeltilmesini sağlayan (antipsikotik) bir ilaçtır. Şizofreni (dış dünyadan kendini soyutlama, kendini yalnız hissetme, halüsinasyonlar görme, gerçeklerden uzaklaşma, garip ve korkutan düşüncelere sahip olma,zihin karışıklığı ve zihinsel yeteneklerin kaybı ile belirtili duygu ve düşüncelerin görüldüğü ruhsal bozukluk hali) ve manik depresif bozukluk (normalden daha az uyuma, normalden daha konuşkan ve gergin olma, aşarı heyecanlı olma, ara sıra depresyon dönemleri yaşama, suçluluk duygusu, iştahsızlık, enerji kaybı, uykusuzluk hissetme ile belirti gösteren duygudurum bozukluklarının görüldüğü psikiyatrik rahatsızlık ) durumlarının tedavisinde kullanılır.
CEDRİNA FİLM TABLET

Beyindeki bazı kimyasalların etkilerini değiştirerek ruhsal bozuklukların düzeltilmesini sağlayan (antipsikotik) bir ilaçtır. Şizofreni ve manik depresif bozukluk durumlarının tedavisinde kullanılır.
Bunama ile ilgili rahatsızlıkların tedavisi için bu ilaç kullanılmaz. Çünkü yaşlılarda bu ilacın kullanımı ani ölüm, zatürre ve kalp yetmezliğine sebep olabilir.
İlk kez antidepresan kullanan kişilerde intihara yeltenme söz konusu olduğundan özellikle 24 yaş altı kişilerde bu ilacı kullanmaya başladıktan sonra 1-2 hafta doktor gözetiminde bulunulmalıdır.
Bu ilaç 18 yaşın altındaki çocuklarda kullanılmaz.
Yüksek tansiyon; kalp ritm bozukluğu; geçmişte kalp krizi veya felç öyküsü; prostat büyümesi ve idrar yapma problemi; göz tansiyonu hastalığı; kemik iliği hastalığı; aile geçmişinde veya kişisel şeker hastalığı; nöbetler ve epilepsi; karaciğer hastalığı ve böbrek hastalıklarından herhangi birine sahipseniz bu ilacı kullanmadan önce doktorunuzu bilgilendirmelisiniz.
Eğer şeker hastası iseniz ilacın kullanımı sırasında kan şekerinizi düzenli aralıklarla kontrol ettirmelisiniz. Çünkü bu ilaç kan şekerinizin yükselmesine sebep olabilir. Susama isteği, idrar yapımında artış, aşırı açlık, halsizlik gibi kan şekerinizin yükseldiğini işaret eden belirtiler var ise doktorunuza başvurunuz.
İlacın kullanımı düşünce ve reaksiyonlarınızı bozabilecek yan etkilere sahip olduğundan, dinç ve uyanık olmayı gerektiren bir aktivasyon yapacaksanız dikkatli olunuz.
Doktorunuza danışmadan ilaç kullanımını durdurmayınız ve doz miktarını değiştirmeyiniz.
Bu ilacı kullanırken kesinlikle alkol almamalısınız. Çünkü alkol ilacın yan etkisi olan baş dönmesi ve uyuşukluk halini daha da arttırabilir.
Hamilelik döneminde ve emzirme dönemlerinde bu ilacı doktorunuza danışmadan kullanmayınız.
CEDRİNA FİLM TABLET’İN

İlacınızın her dozunu bir bardak dolusu su ile birlikte alınız. Yemeklerle birlikte veya aç karnına alınabilir.

Eskisinden daha depresif bir ruh hali, saldırganlık, alınganlık, telaşlı ve heyecanlı olma durumu, panik atak, uykusuzluk, endişe ve kaygı hissi, kendine zarar verme hissi, yüksek ateş, halsizlik, güçsüzlük, bilinç bulanıklığı, terleme, kalp atışlarında hızlılık ve düzensizlik, istem dışı kas hareketleri, ağrılı ve uzun süreli ereksiyon, iştahsızlık, bayılacakmış gibi hissetme gibi yan etkilerde tıbbi yardım için doktorunuza başvurmalısınız.

Ketiapin fumarat

Cedrina Film Tablet

Cedrina Film Tablet başlıklı bu ilaç tanıtımına ilk yorumu siz yazmak isterseniz lütfen aşağıdaki yorum alanına; adınızı, soyadınızı, verdiğiniz puanı ve ilaç hakkında düşündüklerinizi yazarak yorumu kaydet butonuna tıklayın. Yazdığınız yorum, editörlerimiz tarafından kontrol edilip onaylandıktan sonra içerik altında yayına verilecektir...